Werken met een secretaresse op afstand, hoe werkt dat?
Bent u van plan om een secretaresse op afstand ofwel een Virtual Assistent in te huren, maar bent u nog niet helemaal zeker wat een Virtual Assistent (VA) voor u kan betekenen? In dit blog leest u wat een VA is en wat voor taken hij/zij kan uitvoeren.
Wat is een Virtual Assistent?
Een Virtual Assistant is iemand die op een externe locatie verschillende services biedt aan ondernemers of bedrijven. Een VA is dus een onafhankelijke professional die administratieve, creatieve en technische ondersteuning biedt aan ondernemers, bedrijven en andere professionals. Hij of zij werkt vanuit een eigen plek en is fysiek niet aanwezig bij de persoon die hem of haar heeft ingehuurd. Zo wordt een Virtual Assistant ook niet beloond voor pauzes, vakanties en andere voordelen die een secretaresse in loondienst wel heeft. De meeste Virtual Assistants bieden ondersteuning aan klanten in de vorm van het beantwoorden van e-mails, het opnemen van inkomende gesprekken, het schrijven en redigeren van teksten, het maken van afspraken en het beheren van agenda’s, het boeken van hotels en restaurants en het bijhouden van social media accounts. VA’s zijn er dus niet persoonlijk, maar ze vormen wel een belangrijk onderdeel van een bedrijf.
Waarom heeft u een VA nodig?
Virtual Assistants kunnen veel werk uit handen nemen. Het bespaart dus tijd. Een Virtual Assistant voert taken uit als het regelen van afspraken, het screenen en beantwoorden van mailtjes en ander organisatie- en regelwerk. Taken die u als ondernemer niet meer hoeft uit te voeren. Zo kunt u zich richten op het werk waar u het beste in bent. Daarnaast zorgt het inhuren van een Virtual Assistant ook voor lagere kosten. In plaats van iemand in dienst te nemen, kunt u dezelfde klussen ook voor een uurtarief aan iemand uitbesteden. Bovendien betaalt u voor een VA geen vakantiegeld en dertiende maand. Daarnaast is een Virtual Assistant een professional in het vakgebied en heeft hij/zij maar weinig training en aansturing nodig om aan de slag te kunnen gaan. U heeft dus geen vaste kracht in dienst, maar wel iemand met de kwaliteit daarvan.
Freelance secretaresse op maat
Met een bedrijf in de online wereld is een Virtual Assistant een uitvinding voor degenen die geen tijd willen verspillen aan werkzaamheden naast het échte werk. Een goede secretaresse is iemand die voor al uw behoeften zorgt zoals uw e-mail checken, afspraken plannen en het beantwoorden van telefoontjes wanneer u zelf niet kunt opnemen. Door uw eigen secretaresse te hebben, bespaart u veel tijd aan administratieve rompslomp en kunt u zich richten op waar u het beste in bent: het runnen van uw bedrijf. U bepaalt zelf waarvoor en op welke momenten u een VA inzet. Een Virtual Assistant is met andere woorden een freelance secretaresse op maat.
Wilt u meer weten over het inhuren van een Virtual Assistant van SecretariA? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of bel naar 010-5191555.