Hoe werkt een telefoonservice?

Altijd bereikbaar zijn voor uw klanten of leads, dat bent u met een SecretariA by AGF FINAL 400x400 px webres _0008telefoonservice die de telefoon voor u aanneemt wanneer je zelf niet in de gelegenheid bent. Dit betekent dat wanneer u niet of slecht bereikbaar bent, u de telefoon doorschakelt naar de telefoonservice. Zij nemen de telefoon voor u op met uw bedrijfsnaam en helpen uw klant/lead verder en maken een notitie voor u die wordt verstuurd per e-mail. Zo kunt u later terugbellen wanneer het u uitkomt.
U geeft van te voren instructies over hoe u wilt dat de telefoon wordt aangenomen, met welke tekst en uitstraling en wat er genoteerd moet worden. De klant wordt dus volledig geholpen naar uw wens. Bent u vervolgens wel aanwezig, beëindigt u de doorschakeling en gaat de telefoon weer bij u over. Zo bent u flexibel en altijd bereikbaar!

Keuze van telefoondienst

Houdt er rekening mee dat er verschillende soorten telefoondiensten zijn met ieder eigen kwaliteiten. Er zijn grote callcenters die werken met studenten en kleinschaligere telefoondiensten. Het voordeel van kleinschalig is dat de telefoniste uw bedrijf ook daadwerkelijk kent en betrokken is, alsof het uw eigen medewerker is. Kiest u voor een groot callcenter is de betrokkenheid en de kennis van producten minder.

Kosten telefoonservice

Vroeger lagen de kosten van een telefoonservice een stuk hoger dan tegenwoordig. De tarieven bij SecretariA voor deze dienst zijn zeer transparant en beginnen al bij € 58,20 per maand. Inclusief alle afhandeling, doorverbinden, sms-berichten en een voicemailbox buiten kantoortijden. Bij SecretariA heeft u geen startkosten of een opzegtermijn. Wel kunt een week lang – bij wijze van proef – gratis van onze diensten gebruik maken!

Tips voor het inschakelen van een telefoondienst

  • Geef duidelijke instructies hoe u wilt dat de beller wordt aangesproken. De communicatiestijl bij een advocatenkantoor is anders dan van een kapster.
  • Geeft aan de telefoondienst door wat uw meest belangrijke klanten zijn zodat deze op een persoonlijke wijze worden benaderd.
  • Als u telefonische acquisitie lastig vindt, kan de telefoondienst ook deze werkzaamheden voor u uit handen nemen.