Een memorabele klantbeleving
Een memorabele klantbeleving
Klantervaring is van cruciaal belang voor de groei van een bedrijf. Klantbeleving is de indruk die u achterlaat bij uw klanten. Hoe denken zij over uw merk, product of dienst na aanschaf? Maar óók: hoe worden zij geholpen in het proces van aankoop? Zijn ze tevreden over de hulp van de telefoniste toen ze een vraag of probleem hadden? Klanten kopen niet alleen een product, maar ze ervaren het hele proces eromheen als een ervaring. Wij leggen het belang van een goede klantbeleving uit.
Beleving van de klant
Wanneer was de laatste keer dat u een positieve ervaring heeft gehad als klant? Het zal waarschijnlijk niet lang duren voordat u terugdenkt aan de goede ervaring van bedrijf X. Hetzelfde geldt voor een slechte klantervaring. Het verhaal en de reden kunt u waarschijnlijk binnen enkele seconden bedenken. U was boos, geërgerd of gefrustreerd en na deze ervaring koopt u niet meer bij bedrijf Y. Sterker nog, u heeft vrienden en familie die interesse hebben in hetzelfde product of dienst afgeraden om dat bij bedrijf Y te doen. Dat is de reden waarom het creëren van een memorabele klantbeleving belangrijk is voor uw bedrijf.
Het belang van een goede klantbeleving
Het is belangrijk om te zorgen voor een positieve klantbeleving, zodat klanten loyaal aan uw merk of bedrijf zijn en affiniteit opbouwen. Bij een positieve ervaring zullen ze ook eerder bij u terugkomen voor een andere dienst of nieuw product. Een positieve klantervaring resulteert niet alleen in het tevreden houden van uw klant, maar kan ook leiden tot nieuwe klanten en extra inkomsten. De goedkoopste marketingstrategie is namelijk een tevreden klant. Want een tevreden klant zal sneller vrienden en familie over uw bedrijf vertellen. En dat is helemaal gratis! Bovendien kunnen positieve klanten een mooie beoordeling of recensie achterlaten op uw website of Facebookpagina, waardoor andere mensen sneller getriggerd zijn om bij uw bedrijf een product of dienst af te nemen.
Hoe zorgt u voor een memorabele klantbeleving?
De twee belangrijkste factoren die zorgen voor de ervaring van klanten zijn de dienst of het product die een klant heeft afgenomen en hoe ze geholpen zijn voor, tijdens of na het aankoopproces. Is de klant blij met de prestaties van het product? Is de klant te spreken over de dienst? Heeft de telefoniste van de telefoonservice het probleem of de vraag van de klant goed opgelost? Dit speelt voor de klant allemaal een rol bij het creëren van een ervaring over het bedrijf. Wat dan de beste manier is om de klantbeleving van uw bedrijf te verbeteren? Het antwoord ligt in het verbeteren van de customer experience. Onderzoek wat uw klanten belangrijk vinden. Dat kan bijvoorbeeld persoonlijke aandacht voor de klant zijn en een snelle, behulpzame klantenservice. Bij dat laatste kan SecretariA u helpen. Onze telefoondienst neemt uw telefonische bereikbaarheid volledig over en staat uw klanten vakkundig te woord. Neem de proef op de som en vraag een gratis proefperiode van één week aan. Bel ons via 010-5191555.